Cestování je kapitola sama pro sebe…Když jsme jeli s Lynettkou poprvé samy do Anglie myslela jsem, že je to můj konec
Přípravy byly opravdu velký. Obvolávala jsem všechny aerolinky (samozřejmě jenom nízkonákladovky…Cena ČSA do Londýna je ekvivalentní ceně nízkonákladovky do LA!!!) a získávala informace jak moc velkej voser to vlastně bude 😅 V Anglii už jsem měli koupený kyslíkový koncentrátor, na kterým Lynettka bude fungovat. Na cestování jsme si pořídíli cestovní kyslík Inogen One, na kterej nedám dopustit. Taháme ho absolutně všude a jen díky němu jsme takhle mobilní...Cestujeme s kyslíkem, nutriční pumpou, odsávačkou, kašlacím asistentem, litry tekutin, kočárem a o kufrech ani nemluvě…Zjistila jsem, že nejmenší cirkus bude u easyjet…a tak jsem to „bookla“. Paní na telefonu neměla s ničím problém jako u ostatních aerolinek. Jediný co po nás chtěli, bylo před letem zavolat a oznámit s čím vším poletíme a zamluvit si speciální asistenci…Tak jsme udělali a bylo hotovo…
Další kapitola bylo balení…Hmmm, co si tak asi zabalit na 2 měsíce??? Hadry jsem neřešila…Měla jsem výbornej plán při příjezdu oznámit Darrenovi, že oblečení se bohužel do kufrů už nevešlo, a tak musíme jít nutně nakupovat 😊 Sežral to i s navijákem….hehe…
Před tím, než jsem začala balit Lynettky propriety, nejdůležitější byla organizace. A tak jsem jeden večer strávila s tužkou papírem a kalkulačkou a počítala kolik balíčku jídla, vody, stříkaček, rukavic atd atd budeme vlastně potřebovat. Musíte taky určitě jet s rezervou, kdyby se něco posralo 😖
Co se týče Lynettky jídla (500ml výživa nutriny, kterých bylo potřeba 60 ks), ty jsem se rozhodla zaslat dopředu zásilkovou službou, protože jsem si nelajzla přijet do Anglie a riskovat, že se kufr ztratí a Lynettka bude o hladu 😀 Obvolala jsem pár firem a nejlevnější byl TopTrans. Chtěli za odvoz asi 2500Kč. Říkala jsem si, že je to dost, ale co se dá dělat. No nic, druhej den mi volali, že jelikož je obsah nebezpečný???? tak se musí dát na speciální transfer...Tady už cena byla 6000kč. Nezbylo nám nic jinýho než to zaplatit. Když jsme leteli podruhý, řekla jsem si, že to zkusim z druhýho konce. A tak jsem si objednala službu přes Anglii. Firma se jmenuje Dolphi Transport a dělají rozvozy mezi ČR, SK a Anglií. Nahlásila jsem obsah, nikdo nic nenamítal. Cena byla něco před 2000Kč a hádejte kdo přijel a balík si vyzvednul? No přeci TopTrans 😆😁😂

Všechnno jsem vypočítala, propočítala na kila a dle mých propočtů by nám dva 30kg kufry a jeden příručák měli stačit. Nutně podotknout, že matematika nikdy nebyla moje silná stránk😕…Tak zabaleno, zamknuto a jde se na vážení. Tuhle část nenávidim! Nemáme totiž takovou tu chytrou váhu do ruky ale musim si na váhu vlézt nejdřív já sama (což je pokaždý jeden velkej průser), pak si vzít kufr do ruky a vypočítat kolik vlastně ten kufr má. Ve většině případů se to neobejde bez kalkulačky 😊 Tak zdrcená a znechucená z mojí nadváhy si jdu zakousnout něco sladkýho, abych se uklidnila 😊 Dva velký kufry nám opravdu stačily, pravda, ale měli skoro čtyřicet kilo!!! No nic, vyndavat to nebudu, všechno je potřebný, a budeme se spoléhat na to, že dítě s rouškou a trčícíma hadicema z těla celý situaci pomůže 😊

Speciální asistence domluvena, a jede se s babi a dědou na letiště…Všechno proběhlo v pořádku. Na kufry se nalepila akorát nálepka HEAVY a placení jsme se tentokrát vyhnuly…Lynettka opravdu situaci zachránila…Kdybych jela sama, tak mi napálí 300Kč za každý kilo navíc a nazdar…Ke speciální asistenci jsem byla trošku skeptická, ale musim říct že všechno funguje na jedničku…Valíme s sebou do letadla opravdu hodně krámů a trvá nám dobrých 45 min než projdeme přes odbavení…Musíme všechno vyndat na pás, vyndat všechny tekutiny, všechny přístroje, vyndat Lynettku, kočár nechat projet…no fakt voser. Ale musim říct že pomoc je veliká. Speciální asistent Vám se vším pomůže. A největší pecka je, když se už jde do letadla. Vždycky jsme vepředu já s Lynettkou a dalších asi 10 anglických důchodců 😊 Ale je to pecka, nejen že jdete do letadla jako první, ale vyvezou Vás tam plošinou, takže Lynettku z kočáru vyndavam až v letadle…Mají to vážně vychytaný…A to samý se děje při výstupu. Vyjede pro Vás plošina na druhé straně letadla svezou Vás dolů a pak hurá do terminálu…Lynettka se vždycky projede parádním vozíkem, pak nám pomůžou s kočárem kuframa a čekají až do tý doby, dokud si nás někdo nepřevezme…
Ještě se musim zmínit, když někdo cestujete s nutriční pumpou, tak je dobrý si trošku vypočítat dopředu časy připojení a odpojení, aby to zrovna nevycházelo když je nástup do letadla, nebo odbavení. Tohle jsem samozřejmě taky vypočítala a vychytala…Ještě taky musim vychytat kdy Lynettce dám léky…Většinou lítáme navečer a tak to vyjde v letadle. Je hrozně vtipný když začnu v letadle vyndavat tu naší laboratoř. Ty pohledy lidí jsou k nezaplacení…Jsem si jistá, že si myslí, že vyrábim bombu 😊 Jednou za mnou přišla i vystrašená letuška co to tu proboha vyvádíme…hehe…Ale bohužel léky musí mít a přes to vlak nejede….Teď už radši všechno oznamuju dopředu aby se lidi nehroutili….hehe….
První cesta musim říct, že byla masakr a to i přes pomoc kterou jsme měli…Není to sranda takhle na dlouho někam odjet a počítat, že Vaše hlava nic nezapomněla. Teď už s sebou nic nevozíme, protože jsme registrovaní i tady na onku a všechno máme k dispozici, což nám dost život ulehčilo. Ale když mluvim o tý mojí hlavě…Tak třeba teď naposled když jsme přijely, tak jsem po tejdnu zjistila, že vlastně s sebou nemám dost Lynettky biologický léčby…Jen tak mimochodem, léku díky kterýmu to dítě přežívá...Musim říct, že tady už mě i humor přešel a říkala jsem si co bude asi příště?…Tady nepomohla ani moje rada: NEPOSRAT SE Z TOHO!!! Tak nejdřív jsem se ze stresu málem posrala, ale pak jsem celou situaci ustála díky svému silnému organizačnímu smyslu 😊 Dala jsem na fb, jestli náhodou někdo nemá cestu do Anglie 😊 A kupodivu měl…Ozvala se kamarádova kamarádka, jejíž kamarádky mamka sem cestu opravdu měla 😊 A tak jsem začala s organizací…První telefonát byl do Motola aby léky namíchali, pak tátovi, aby je vyzvedl, potom kamarádovy aby je doručil jeho kamarádky kamarádce a ta aby je předala mamce…Pak se jenom modlíte aby kamarádky kamarádky mamku na letišti s lékama, který na sobě mají lebku rovnou nezavřeli 😊 Musim říct, že všechno proběhlo víc než hladce a tímto všem z celého srdce děkujeme za záchranu situace…
PS: příští tejden přijede druhá záchrana, protože v motole nestihli namíchat dávku na tak dlouhou dobu 😊

Moje rada na závěr:
 I když je Vaše dítě chodící laboratoř, cestovat se dá!!!
NESEĎTE DOMA NA PRDELI!!! 




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu